عبدالله حسینی

وبلاگ شخصی

عبدالله حسینی

وبلاگ شخصی

ssl چیست؟


SSL مخفف Secure Socket Layer به معنی «لایه اتصال امن» و پروتکلی (مجموعه ای از قوانین) جهت برقراری ارتباطات ایمن میان سرویس دهنده و سرویس گیرنده در اینترنت است.
امروزه اینترنت به یکی از ارکان ارتباطی بین افراد و سازمان ها تبدیل شده است. بسیاری از ما روزانه اطلاعاتی از این طریق می گیریم یا می فرستیم. این اطلاعات از نظر اهمیت با هم تفاوت زیادی دارند. برخی از این اطلاعات مانند اخبار یک سایت اهمیت امنیتی چندانی ندارند، اما در طرف دیگر اسناد شخصی مثل ایمیل ها، رمز حساب های بانکی و ... قرار دارند که دوست نداریم به دست دیگران بیافتند.
اطلاعاتی که در حالت عادی بین کاربران و دنیای اینترنت رد و بدل می شوند، به گونه ای هستند که یک هکر یا خراب کار حرفه ای می تواند آنها را ببیند و برای اهداف خود مورد سواستفاده قرار دهد. مثلا در یک خرید اینترنتی، زمانی که قصد دارید برای پرداخت به حساب بانکی خود وارد شوید، سایت از شما رمزعبور می خواهد. حال اگر سایت مورد نظر فاقد برنامه های امنیتی لازم باشد، ممکن است اطلاعات شما در میانه راه بدون آنکه متوجه شوید، دزدیده شوند و اگر بد شانس باشید چند روز بعد که به حساب تان سر می زنید آن را خالی شده می یابید.

ssl

اما احتمال این اتفاق بسیار اندک است، زیرا اکثر حساب های بانکی و سایت هایی از این قبیل که با اطلاعات حساس و مهم در ارتباط اند، معمولا از روش هایی برای رمزگذاری (Encrypt) اطلاعات استفاده می کنند. در این حالت اگر اطلاعات در میان راه دزدیده شوند جای نگرانی نخواهد بود، زیرا شکستن رمز آنها تقریبا غیرممکن است.

اطلاعات معمولاً کی و کجا دزدیده می شوند؟

زمانی که آدرس یک سایت را در مرورگر وارد می کنیم اطلاعات بین کامپیوتر ما و کامپیوتری که سایت روی آن قرار دارد (سرور) در حال رد و بدل هستند. پس اگر بتوانیم به طریقی ارتباط بین کامپیوتر خود و کامپیوتر سرور را امن کنیم اطلاعات ما دزدیده نخواهند شد.

اطلاعات در اینترنت چگونه جابجا می شوند؟

اطلاعات در اینترنت - درست مثل فرستادن یک نامه- به صورت فایل های متنی جابجا می شوند. همان طور که یک نامه از زمانی که در صندوق پست گذاشته می شود تا زمانی که به صاحبش می رسد در دست افراد مختلفی قرار می گیرد، به همان صورت نیز اطلاعات ما توسط سیستم های زیادی دست به دست می شود تا به سایت یا شخص مورد نظر می رسد. اگر اطلاعات به صورت عادی فرستاده شوند، هر کدام از سیستم های بین راه می توانند آنها را ببینند. پس برای جلوگیری از خوانده شدن و سرقت احتمالی، باید آنها را رمزگذاری کرد. با یک مثال مسئله را روشن تر می کنم. فرض کنید می خواهید برای نامزد خود یک نامه بنویسید. اما دوست ندارید افراد خانواده او بتوانند آن نامه را بخوانند. یکی از راه ها این است که نوشته ها را به رمز بنویسید، رمزی که فقط نامزدتان از آن سر در بیاورد! در اینترنت هم برای اینکه هکرها نتوانند اطلاعات را بفهمند، آنها را به رمز در می آورند. یکی از بهترین و متداول ترین روش‌های رمز گذاری اینترنتی، استفاده از پروتکل اس ال ال است.

اس اس ال چیست؟

از این پروتکل برای امن کردن پروتکل های غیرامن نظیرHTTP ،LDAP ، IMAP و ... استفاده می شود. بر این اساس یکسری الگوریتم های رمزنگاری بر روی داده های خام که قرار است از یک کانال ارتباطی غیرامن مثل اینترنت عبور کنند، اعمال می‌شود و محرمانه ماندن داده‌ها را در طول انتقال تضمین می‌کند.
 
sslبه بیان دیگر شرکتی که صلاحیت صدور و اعطاء گواهی های دیجیتال اس اس ال را دارد، برای هر کدام از دو طرفی که قرار است ارتباطات میان شبکه‌ای امن داشته باشند، گواهی‌های مخصوص سرویس دهنده و سرویس گیرنده را صادر می‌کند و با مکانیزم های احراز هویت خاص خود، هویت هر کدام از طرفین را برای طرف مقابل تأیید می‌کند. البته علاوه بر این تضمین می کند، اگر اطلاعات حین انتقال به سرقت رفت، برای رباینده قابل درک و استفاده نباشد که این کار را به کمک الگوریتم های رمزنگاری و کلیدهای رمزنگاری نامتقارن و متقارن انجام می‌دهد.
 تلفن مشاوره: 09198672695

ادامه مطلب ...

مزایا و معایب معاملات خودکار


معاملات خودکار

مزایای سیستم‌های معاملاتی اتوماتیک

با نظارت کامپیوترها بر بازارها و دستیابی به فرصت‌های معاملاتی و اجرا کردن آن‌ها لیست بلند بالایی از مزایا برای سیستم‌های معاملاتی اتوماتیک ( معامله خودکار در متاتریدر) تعریف می‌شود که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

۱ نقش احساسات را کم می‌کند

سیستم‌های نرم افزار معاملات خودکار در بورس ایران موجب کاهش احساسات در طول روند معامله می‌شوند. با کنترل احساسات، معمولاً معامله‌گران زمان بیشتری را صرف برنامه‌ریزی می‌کنند.

هنگامی‌که قوانین معامله تنظیم می‌شوند، سفارش‌ها به‌طور اتوماتیک انجام می‌شود. عوامل روان‌شناختی که معمولاً اجرای آن‌ها ساده نیست، به‌صورت اتوماتیک در پوزیشن‌ها لحاظ می‌شود. عواملی مانند:

  • حجم معامله
  • Stop loss
  • Take profit
  • عکس‌العمل در برابر ضرر
  • عکس‌العمل در برابر سود

۲ قابلیت پیش تست

قابلیت پیش تست، قوانین معاملاتی را به داده‌های تاریخی بازار اعمال می‌کند تا رفتار استراتژی را درگذشته بازار بیازماید. هنگام طراحی یک سیستم معاملاتی اتوماتیک، تمام قوانین باید مطلق باشند تا هیچ فضایی برای تفسیر ایجاد نشود. (کامپیوتر نمی‌تواند حدس بزند). باید دقیقاً به کامپیوتر بگوییم که چه می‌خواهیم.

معامله‌گران می‌توانند مجموعه‌ای از قوانین را گردآوری کنند تا قبل از اینکه ریسک سرمایه‌گذاری را بپذیرند معامله مستقیم خود را با داده‌های تاریخی تست کنند.

یک پیش تست دقیق این امکان را برای معامله‌گران فراهم می‌کند تا ایده معاملاتی و انتظارات خود را از سیستم معاملاتی اتوماتیک دریابند. از نکات مهمی که بعد از تست درگذشته بازار می‌توانیم به دست آوریم می‌تواند به موارد زیر اشاره کرد:

  • درصد معاملات برنده به بازنده
  • میزان سود
  • میزان ضرر
  • حداکثر میزان باخت در یک یا چند ضرر پشت سر هم (Maximum Draw Down)
  • متوسط میزان سود به ضرر (tp/sl)
  • تعداد معاملات در بازه زمانی مورد تست

۳ حفظ نظم

بعدازاینکه قوانین معاملات تنظیم شد و اجرای معاملات به‌صورت اتوماتیک (معاملات خودکار) صورت گرفت، نظم و انضباط برقرار می‌شود. اغلب به دلیل عوامل احساسی که در حین معامله اتفاق می‌افتد نظم و انضباط برقرار نمی‌شود. نمونه‌ای از این عوامل ترس از زیان یا علاقه به کسب سود بیشتر است.

سیستم معاملات اتوماتیک سبب برقراری نظم و حفظ آن می‌شود زیرا طرح معاملاتی به‌صورت دقیق دنبال می‌شود. علاوه بر این، میزان خطا به کمترین مقدار خود می‌رسد. به‌عنوان‌مثال سفارش خرید ۱۰۰ سهم هیچ موقع به‌عنوان سفارش فروش ۱۰۰۰ سهم ثبت نمی‌شود.(در ادامه مقاله نرم ‌افزار تحلیل تکنیکال را هم بخوانید)

۴ دستیابی به ماندگاری

همواره یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها، طرح‌های تجاری بوده است. حتی اگر یک طرح تجاری پتانسیل سودآوری داشته باشد اما معامله‌گران، قوانین را نادیده بگیرند باید توقعشان از سیستم معاملاتی اتوماتیک را اصلاح کنند. هیچ طرح تجاری وجود ندارد که در همه زمان‌ها قابلیت سودآوری داشته باشد. درواقع زیان‌ها بخشی از بازی هستند.

زیان‌ها می‌تواند ازلحاظ روان‌شناسی آسیب‌زا باشد؛ بنابراین معامله‌گری که دو یا سه بار دچار زیان شده ممکن است تصمیم بگیرد معامله بعدی را کنار بگذارد. حال اگر فرض بگیریم این معامله برای او سودآور می‌بود تمام باورها و انتظارات او از سیستم به هم می‌ریزد.

۵ سرعت ورود سفارش افزایش می‌یابد

ازآنجایی‌که کامپیوترها به‌سرعت به شرایط بازارهای در حال تغییر پاسخ می‌دهند، سیستم‌های اتوماتیک قادرند به‌محض تنظیم و برقراری ضوابط، سفارش‌هایی تولید کنند. باید به این نکته توجه داشت که ورود به یک معامله یا خروج از آن در کسری از ثانیه می‌تواند تفاوت زیادی درنتیجه معامله ایجاد کند..(حتما مقاله سبد سهام را هم مطالعه کنید)

به‌محض ورود به یک وضعیت، شرایط سفارش به‌طور اتوماتیک تولید می‌شوند که شامل اهداف سود و زیان برای حمایت بیشتر می‌شود.

بازارها به‌سرعت در حال حرکت‌اند. بدیهی است که معاملات سنتی موجب تضعیف معاملات و خطا در برآورد سطح سود و زیان هستند. یک سیستم معاملاتی اتوماتیک از این اتفاق جلوگیری می‌کند.

۶ معاملات متنوع

سیستم‌های معاملاتی اتوماتیک به کاربران اجازه می‌دهد یک حساب چندگانه داشته باشند و استراتژی‌های گوناگون را تجزیه‌وتحلیل کنند.

همچنین وجود ابزارهای مختلف سبب افزایش قدرت ریسک و کاهش عوامل مزاحم می‌شود. کار با کامپیوتر که می‌تواند در هزارم ثانیه معاملات را انجام دهد توسط انسان و به‌صورت دستی امکان‌پذیر نیست.

کامپیوترها قادرند فرصت‌های تجاری را در طیف وسیعی از بازارها رصد کنند و سفارش‌ها را تولید کنند. علاوه بر این بر معاملات نظارت داشته باشند.

 

مشاوره: 09198672695

 

ادامه مطلب ...

قراردار CFD چیست؟


گستره ابزار معاملاتی بازارهای مالی، همواره در حال رشد بوده است و براساس شواهد فعلی، این فرآیند کماکان تصمیم به توقف ندارد!

CFD چیست؟

CFD یک ابزار معاملاتی نوین است، که در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی توسط یک شرکت کارگزاری معاملات مشتقه به نام «Smith New Court» در بورس لندن معرفی شد؛ که البته ایده اصلی مربوط به آقایان «Brian Keelan» و «Jon Wood» بود.

این ابزار معاملاتی جدید ابتدا در بازار فرابورس و صرفاً توسط معامله‌گران بزرگ حقوقی به قصد پوشش ریسک خرید و فروش می‌شد، اما به مرور زمان و پس از تعریف CFD در سیستم معاملات آنلاین « GNI Touch» توسط شرکت کارگزاری GNI، امکان انجام معاملات CFD برای معامله‌گران حقیقی و خرد نیز فراهم آمد.

به طور کلی، معاملات CFD از سال ۲۰۰۲ در مراکز مالی مهم و بازارهای بورس جهانی به صورت رسمی آغاز شد و از آن زمان تاکنون، معامله‌گران بسیاری به داد و ستد تخصصی این ابزار روی آورده و کارگزاران مطرح و متعددی نیز، معاملات CFD را به مجموعه خدمات مالی خود اضافه نموده‌اند.

قرارداد مابه التفاوت به چه معنی است؟

قرارداد مابه التفاوت یا Contract For Difference (به اختصار CFD) نوعی قرارداد مشتقه معاملاتی است؛ که به موجب آن خریدار و فروشنده توافق می‌کنند، اختلاف نرخ بین قیمت باز و بسته‌ شدن یک قرارداد معاملاتی بر اساس دارایی پایه مشخصی را به یکدیگر بپردازند.

به زبان ساده، شما در معاملات CFD مالک واقعی دارایی نخواهید بود و صرفاً بر اساس پیش‌بینی خود از آینده قیمت‌ آن، موقعیت‌ معاملاتی خرید یا فروش اخذ می‌کنید. در واقع این یک ابزار معاملاتی است، که امکان نوسان‌گیری از تغییرات قیمت بدون تحویل فیزیکی و پرداخت کامل ارزش دارایی را برای سرمایه‌گذاران بازار مالی فراهم می‌آورد.

به منظور معامله‌گری با CFD، تجربه و تسلط در تحلیل شرایط قیمت دارایی پایه الزامی است. اگر آینده قیمت‌ها را صعودی پیش‌بینی می‌کنید، باید اقدام به خرید نموده و در صورت وجود احتمال کاهش ارزش دارایی مذکور، موقعیت معاملاتی فروش اتخاذ نمایید.

فرآیند کلی معاملات CFD شبیه خرید و فروش سایر ابزار مالی است، اما تفاوت‌ اصلی در عدم تملک و تحویل فیزیکی دارایی می‌باشد.

هم‌چنین ذکر این نکته ضروری است، که CFD در زمره معاملات آتی (فیوچرز) قرار نمی‌گیرد؛ زیرا این قراردادها منجر به تحویل کالا نخواهند شد.

دارایی‌ پایه در CFD

همان‌طور که متوجه شده‌اید، CFD نیز همانند سایر ابزار مشتقه بر اساس دارایی مشخصی معامله می‌شود؛ که اصطلاحاً دارایی پایه نام دارد.

معاملات این ابزار مالی ابتدا صرفاً بر اساس سهام بود؛ اما امروزه با گسترش محبوبیت و کاربرد آن، قرارداد مابه التفاوت بر اساس انواع دارایی‌های پایه نظیر کالا، ارز دیجیتال، شاخص و… معامله می‌شود.

تعدد دارایی‌های پایه در CFD سبب شده است، معامله‌گرانی که توانایی کسب سود از نوسانات قیمتی این نمادهای معاملاتی را داشته باشند؛ به راحتی و بدون مالکیت دارایی اصلی خرید و فروش کنند.

به طور مثال ممکن است، شما به عنوان یک معامله‌گر آسیایی به صورت آنلاین در یک کارگزار اروپایی افتتاح حساب نموده و به واسطه تمرین و تجربیات فراوان، تبحر خاصی در نوسان گیری از برخی سهام فعال در این بازار داشته باشید؛ اما تحویل فیزیکی اوراق سهام و سایر موارد مربوط برای شما ممکن نیست. در این صورت با استفاده از ابزار CFD می‌توانید، بدون خرید اوراق سهام عیناً از نوسانات آن کسب درآمد کنید.

مشاوره: 09198672695


ادامه مطلب ...

تبلیغات کلامی چیست؟

تبلیغات کلامی، تبلیغات شفاهی یا تبلیغات دهان به دهان به انواعی از تبلیغات گفته می شود که در آن با روش های موثر تبلیغاتی باعث می شوید که مخاطبین شما  برای برندتان تبلیغ کنند.

تبلیغات کلامی از موثر ترین روش های تبلیغات می باشد که امروزه از اهمیت زیادی برخوردار است؛ در این مقاله قصد داریم توضیحات بیشتری در مورد تبلیغات کلامی ارائه دهیم.

تبلیغات کلامی چگونه انجام می شود

تبلیغات کلامی اغلب توسط مخاطبین و مشتریان یک برند انجام می شود. برای آنکه تبلیغات کلامی را بهتر متوجه شوید، یک مثال ساده میزنیم:

فرض کنید شما به دنبال یک شامپوی ریزش مو می گردید. با این حال، به هیچ یک از بنر ها یا تبلیغاتی که می بینید، اعتماد ندارید یا نمی دانید کدام یک از این محصولات تاثیر قطعی روی ریزش موی شما خواهد داشت. یکی از همکاران شما که مشکل ریزش موی مشابه دارد، یک شامپوی ریزش مو به شما معرفی کرده و می گوید که از نتایج آن راضی بوده است. شما به صورت ناخودآگاه به حرف های همکار خود اعتماد کرده و بدون تعلل اقدام به تهیه شامپوی ضد ریزش مویی می کنید که همکار شما آن را معرفی کرده است.

تبلیغات کلامی با تاثیر مناسب بر مشتریان و مخابین برند اتفاق می افتد. در صورتی که کیفیت خدمات و محصولات شما مناسب باشد و این محصولات و خدمات را به درستی تبلیغ کنید، می توانید تاثیر مناسبی روی مخاطب خود گذاشته و مخاطب شما به صورت ناخودآگاه در صورت رضایت از خدمات و محصولات شما به تبلیغ و معرفی محصولات و خدمات برند شما به اطرافیان خود می کند.

چرا تبلیغات کلامی مهم است

اهمیت تبلیغات کلامیطبق آمار هایی که در زمینه تبلیغات ارائه شده است، بیش از ۹۰ درصد مردم به توصیه های اطرافیان خود برای خرید یک محصول یا استفاده از برخی خدمات بیشتر از تبلیغات بنری و رسانه ای اعتماد می کنند. از همین رو شما با استفاده از تبلیغات کلامی قادر خواهید بود بین مخاطبین خود و اطرافیان آن ها محبوبیت پیدا کنید، از همین رو ارتباط کلامی از مهم ترین روش های تبلیغات است. با استفاده از تبلیغات کلامی شما می توانید اعتبار برند خود را بالا برده و بهتر دیده شوید.

 تلفن مشاوره 09198672695
ادامه مطلب ...

تبلیغات دهان به دهان چیست؟

بازاریابی دهان‌به‌دهان یا تبلیغ دهان‌به‌دهان (به انگلیسیWord-of-mouth marketing یا word of mouth advertising) نوعی ترویج رایگان — چه شفاهی چه مکتوب — است که در آن مشتریانی که از کسب‌وکار، محصول، خدمات، یا رویدادی راضی بوده‌اند، از رضایتمندی‌شان به دیگران می‌گویند. تبلیغ دهان به دهان یکی از موثق‌ترین شیوه‌های تبلیغ است؛ زیرا افرادی که از تبلیغ آن شیء نفعِ شخصی نمی‌برند، با هر بار توصیهٔ کالا یا خدماتی، از اعتبار خودشان مایه می‌گذارند.